Min Kamerautrustning!

©
 
  • Jag fotar med en Nikon D60. En riktigt bra kamera för den som vill ha en liten utmaning när man fotar. Men ändå en helt okej nybörjarkamera. Kameran har 10.1 megapixlar. Köpte kameran den 13:e februari 2009. fredag den 13:e sägs vara en otursdag, men den dagen var ren lycka för mig. Den kostade 3500:-, vi köpte den dock på blocket.se, men den var väl bara använd 2 gånger tror jag. Så den var verkligen i nyskick. Kameran passar mig perfekt och man lär sig mycket med den.
  • NIKKOR 18-55 mm. Det var objektivet jag fick med när jag köpte kameran. Helt okej objektiv. Dock är zoomen rätt så dålig, så detta objektiv passar när man ska på te.x. kortare resor, porträttfoto o.s.v. Kan även ha svårt att fokusera på nära håll i dåligt ljus.
  • Tamron 70-300 mm Di Macro. Ett zoom-objektiv och ett macroobjektiv i ett. Detta är ett jättebra objektiv, enligt mig. Det gäller bara att kunna ställa in rätt i manuellt läge så funkar det perfekt! Autofokusen är dock lite seg, men den funkar bra. Fick även ett motljusskydd med till det objektivet.
  • SanDisk 2GB. Det är mitt minneskort. Bra. Lagrar snabbt och tar inga tider på sig när man tagit en bild.
  • Sedan har jag även 2 väskor, rengöringssaker m.m.
  • Har även ett stativ. Hama star EF-digital 700 . Helt okej stativ! :)

Kommentarer
Postat av: MALIN

Jag har också en Nikon D60! Köpte den för mindre än en vecka sen men tycker den är super bra! :)

2009-07-07 @ 16:50:00
URL: http://malinss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0