Vitbalans


©
Bländare f/5.6, slutartid 1/250 sek, ISO 100, exponering +1.7

Det är kul att fixa och trixa lite med vitbalansen. Se bara på bilden hur jag lyckats få fram den lila färgen i blomman.
Idag är det Måndag igen, och vädret är så himla dåligt. I natt har det regnat lika mycket som i regnskogen (eller nått), haha. Jag vaknade klockan 6 i morse av att vårat akvarie lät jättekonstigt. Så jag knallra upp och kollade. Lampan blinkade, pumpen lät förskräckligt, och akvariet läckte. Dessutom var det så varmt att det när som helst kunde börja brinna, så jag drog ur sladden, väckte pappa, så han gick upp och torkade bort vattnet. Senare idag ska vi laga det. Snart ska vi in till stan och köpa lister till brorsans rum. Vi har lagt nytt golv där. Jag ska även in på ikea och köpa ljuslyktor i olika färger, eftersom vi ska måla och sätta upp en hylla på min vita vägg över sängen. Hyllan blir svart, och sedan blir det somsagt olika ljuslyktor! Nu är det dags att fixa till sig om man ska åka till stan.

Ett långt inlägg blev det. Men nu har ni ju somsagt fått lite att läsa! Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Matilda

*Svar;* Absolut! haha, han är så jdra het^^<3

2009-07-06 @ 11:51:21
URL: http://matildayou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0