Ett ångestladdat dygn framför mig

Hej! Tänkte skriva ett litet inlägg, såhär innan skolan börjar. Skolan börjar ju imorgon. Fyfan säger jag bara. Dagen innan är den mest jobbiga, då vet man att man inte kommer kunna sova hur länge man vill, man kommer inte kunna vara uppe hur länge man vill, man måste plugga eftermiddagarna långa och man får knappt någon fritid alls. Håller ni inte med? Och att ta domdär jobbiga stegen till skolan imorgon, är så ångestladdat, att det känns som om man ska ramla ihop när som helst, så känns det för mig iallafall. Igårkväll, innan jag somnade tänkte jag "Dethär var sista kvällen att vara uppe till mitt i natten, och sedan på morgonen kunna sova ut" Och att tänka så är så jävla jobbigt. Å andra sidan, när man sen har kommit in i "rutinerna", dvs gå upp klockan 7 varje morgon, gå till skolan halv 9, gå hem halv 4, äta mellanmål och sedan börja plugga, och sedan gå och lägga sig 10, förutom på fredag och lördag, då kan man vara uppe länge igen, så är det inte så jobbigt. Visst, det kan ta tid att få in allt i skallen igen, men om ett par veckor, kommer ju allt kännas som vanligt.

Denhär dagen är den sista på sommarlovet, och jag ska passa på att njuta av dom timmar som jag kan vara uppe. TÄNK, jag har bara 10 timmar kvar på sommarlovet (om jag nu kommer kunna sova klockan 10, haha) och imorgon, klockan 7, startar klockradion, och då börjar allt precis som innan sommarlovet. Och tanken av att vissa skolor fortfarande har en vecka kvar, gör ju inte allt mycket lättare! Jag säger bara en sak - NJUT!


Kommentarer
Postat av: Dilaan :)

sv; tack! Mindag ar också vart bra! :D ^^ vad ska du hitta på idag??^^ kram!

2009-08-16 @ 15:32:46
URL: http://dilaanisme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0